facebook rss

Podróże poza dojo

Home  >  Poradnik  >  Statusowy podróżnik – zmiany w Miles and More od 2021
Poradnik

Statusowy podróżnik – zmiany w Miles and More od 2021

Dojoman Posted on2019-11-17 Miles&More 2 komentarze 1839 Views

W zeszłym tygodniu Lufthansa ogłosiła nadchodzące zmiany w Miles and More od 2021. Wszelkie “ulepszenia” będą tym razem dotyczyć uzyskiwania statusów FTL, Senator oraz HON. Do najważniejszych zmian należą:

  • Wprowadzenie stałego opartego o klasę podróży systemu punktowego oraz likwidacja mil statusowych, select oraz HON.
  • Wprowadzenie statusu dożywotniego FTL oraz Senator po spełnieniu odpowiednich warunków – odpowiednio uzyskaniu 7000 lub 10000 punktów.
  • Możliwość zbierania punktów do statusu HON podróżując klasą ekonomiczną.
  • Koniec “srebnej promocji” dla FTL.
  • Wycofanie Executive Bonus dla punktów statusowych.

oraz moim zdaniem najważniejsza zmiana – skrócenie ważności statusu z min. dwóch lat na min. jeden rok.

Jak teraz będzie wyglądało zbieranie punktów do statusu w Miles and More?

Za każdy lot, w zależności od trasy i klasy podróży, będzie przysługiwała stała liczba punktów statusowych:

Loty kontynentalne (międzynarodowe i krajowe)Loty międzykontynentalne
Klasa ekonomiczna515
Klasa premium ekonomicznaprawdopodobnie tak samo jak ekonomiczna20
Klasa biznesowa1050
Klasa pierwszaNie dotyczy70

Z punktu widzenia statusu otrzymamy tyle samo punktów za klasę K, jak i pełną ekonomiczną Y!

Aby otrzymać odpowiedni status należy zebrać odpowiednią liczbę punktów w tym 50% lub 100% na pokładzie linii zrzeszonych w Miles and More (tzw. punkty kwalifikowane):

Sumaryczna ilość punktówMin. linie w Miles&More
Status FTL16080
Status Senator480240
Status HON15001500

Moje zdanie na temat nadchodzących zmian w Miles and More

Liczba segmentów ma znaczenie. Często podróżujesz po kraju? Teraz Senator może być dla Ciebie osiągalny!

System punktowy ewidentnie zachęca do jak największej liczby segmentów (przesiadek) podczas podróży. Nowe warunki zdecydowanie pozwolą uzyskać status osobom, które dużo latają, ale w najtańszych kabinach. Status Senator będzie osiągalny dla osoby, która min. 96 (96 * 5 = 480 punktów) razy skorzysta z lotu krajowego LOT-em… Obecnie jest to w praktyce nieosiągalne. 96 lotów w najtańszej kabinie po szybkim przeliczeniu 96 x 125 daje 12000 mil statusowych. Należy pamiętać, że obecny wymóg to aż lub tylko 100 000 i nawet uwzględniając Executive Bonus dla FTL (+25%) ciężkie do osiągnięcia podróżując po kraju lub Europie.

Wartość Senator dla osób podróżujących o powyższym profilu będzie znacząca. Fast track, priority boarding oraz dostęp do saloników biznesowych na wszystkich lotniskach w Polsce podczas podróży krajowych jest bardzo użyteczne… Przeprowadziłem swego czasu symulację wartości przy moim profilu podróżowania (a nie są to loty krajowe) i jest ona warta uwagi, abym przynajmniej przedłużył ponownie status w przyszłym roku.

Często podróżujesz do np. Izreala?

Nadchodzące zmiany będą ciekawe z punktu widzenia osób, które będą chciały w sposób szybki i efektywny uzyskać status – przede wszystkim Senator. Okazuje się (jeżeli nie nastąpią modyfikacje przed samym wejściem nowych zasad), że za podróż z Europy do USA w biznes klasie uzyskamy taką samą liczbę punktów co z Europy do np. Izreala (jeżeli nie szkoda Ci czasu na tamtejsze security 😉 Spowodowane jest to podziałem na loty kontynentalne, jak i międzykontynentalne na podstawie regionów IATA. Otwiera to “furtkę” na różnego rodzaju “mileage run” 🙂

LOT nie przychodzi z “pomocą” bo loty krajowe nie posiadają klasy biznes. Wspomniany wcześniej Izreal z regionów w klasie premium dawałby 120 punktów… Cztery podróże w obie strony i Senator w kieszeni 😉 Może to spowodować, że pasażerowie z regionów, a nawet z WAW będą korzystać z usług niemieckiego przewoźnika (pewnie jeden z motywów tych zmian).

Trudniej niektórym pasażerom będzie uzyskać lub odnowić Senator

Jest wiele osób (w tym ja :), dla których nadchodzące zmiany nie są korzystne. Np. podróżując w drogich klasach, bez problemu mogę uzyskać status Senator, ale również zebrać większą liczbę mil premiowych. Na nowych warunkach nie będzie to szło w parze. Sprytne zagranie Lufthansy, choć nowe warunki są kopią innych programów – np. Flying Blue.

Napisałem swego czasu post czy status Senator jest wartościowy. Będzie dalej, ale dla osób o odpowiednim profilu podróżowania. Zmieni się jego ważność z dwóch lat na rok, ale jednocześnie co roku będą przyznawane 2 eVouchery na upgrade do wyższych kabin (obecnie co 2 lata). Dla osób, które co roku uzyskiwały przynajmniej 100 000 mil i je również zbierały do Miles &More (co akurat nie było moim zdaniem dobrym pomysłem) – jest wymierną korzyścią. Pomimo tej zmiany, liczba “kuponów” na podwyższenie standardu podróży jest mała w porównaniu do programu lojalnościowego linii United.

Nadal można przedłużyć status na obecnych warunkach!

Miło, że zmiany wchodzą w życie od 1 stycznia 2021. Mam czas na przedłużenie Senator do 02.2024 co zagwarantuje status Star Alliance Gold do lutego 2024, a status srebrny do lutego 2025 (“spadek” na rok na poziom FTL, który też jest przydatny w niektórych portach lotniczych).

Wykorzystanie mil premiowych podczas aktywnego statusu Senator

Nie jest tajemnicą, że będą kolejne zmiany w samym wykorzystaniu mil premiowych. Dosyć nie dawno Lufthansa zdewaluowała mile premiowe, podnosząc “ceny” za bilety nagrody w klasach premium.

Ostatnio napisałem, krótki post o efektywnym wykorzystaniu mil oraz samej pierwszej klasie, która będzie znikać. Obecnie pracuję nad trasami (w tym dookoła świata), które pozwolą perfekcyjnie, zgodnie z moimi wymaganiami wykorzystać uciułane mile. Do tego potrzebny będzie Senator Companion Award, przywileju przynajmniej, którego Lufthansa nie likwiduje po wejściu nowych zmian w 2021!

Lufthansa zapewne przeprowadziła szereg symulacji, jakie powyższe zmiany będą miały wpływ na obecny ekosystem 😉 Mam nadzieję, że narodowy przewoźnik LOT miał do nich dostęp i widział efekty dla rynku polskiego…

Nam pozostaje obserwować czy nie będzie innych zmian “korekcyjnych” 😉 i ewentualnie rozejrzeć się za innym programem lojalnościowym.

A jaki wpływ będą miały zmiany na Twój profil latania i związany z tym status?

Update: W związku z pandemią itp., Lufthansa ogłosiła przesunięcie wprowadzenia powyższych zmian na rok 2022.

Previous Article Statusowy podróżnik – pierwsza klasa za mile Miles&More?
Next Article Podróżnicze podsumowanie 2019

Podobne posty

  • Statusowy podróżnik – pierwsza klasa za mile Miles&More?

    2019-11-03
  • Statusowy podróżnik – efektywne wykorzystanie mil w Miles & More

    2019-08-03
  • Statusowy podróżnik – wartość korzyści Senator w Miles & More

    2019-08-01
  • Statusowy podróżnik – FTL w Miles & More czy warto?

    2019-07-31
  • Statusowy podróżnik – Senator w Miles & More czy warto?

    2019-07-28

2 komentarze

  1. Kwiek Reply
    2019-11-17 at 14:20

    Zmiany na gorsze, ale czego się spodziewać. Chyba żadna linia ostatnio nie zmieniła na lepsze swoich programów. Na pewno na plus uproszczenie rodzaju mil/pkt. Jeżeli to prawda i warunki będą zachowane – Senator jest możliwy dużo taniej niż obecnie.

  2. Mariusz Reply
    2019-11-17 at 16:42

    Dokładnie, może być dużo łatwiej i taniej uzyskać SEN dla niektórych. 12 RT po Europie w klasie biznes zjedną przesiadką daje SEN. Z regionów bilety np. do LHR potrafią kosztować 1200zł..Ale nie będzie to LOT. Powinni coś wymyśleć bo inaczej LH będzie zgarniać wszystko z regionów – zwłaszcza ruch biznesowy…

Leave a Reply

Anuluj pisanie odpowiedzi

Ostatnie wpisy

  • Podróżnicze podsumowanie 2019
  • Statusowy podróżnik – zmiany w Miles and More od 2021
  • Statusowy podróżnik – pierwsza klasa za mile Miles&More?
  • Milford Sound – malownicza zatoka w Nowej Zelandii
  • Pobyt na Mykonos w październiku

Najnowsze komentarze

  1. Mariusz - Nowa Zelandia 2017 – Plan Wyjazdu
  2. janusz - Nowa Zelandia 2017 – Plan Wyjazdu
  3. Aga - Podróżnicze podsumowanie 2019
  4. Mariusz - Statusowy podróżnik – zmiany w Miles and More od 2021
  5. Kwiek - Statusowy podróżnik – zmiany w Miles and More od 2021
© Copyright 2018-2019 - No Matter The Distance