facebook rss

Podróże poza dojo

Home  >  Poradnik  >  Statusowy podróżnik – pierwsza klasa za mile Miles&More?
Poradnik

Statusowy podróżnik – pierwsza klasa za mile Miles&More?

Dojoman Posted on2019-11-03 Miles&More Leave a Comment 1927 Views

Przygotowuje się do wykorzystania uzbieranych punktów w Miles&More. Jednym z efektywniejszych sposobów jest pierwsza klasa za mile. Program Lufthansy i spółki słynie z nieracjonalnych dopłat do biletów-nagród, więc kabina F jest dobrym pomysłem.

Dodatkowo większość linii wycofuje najwyższą klasę, więc nie ma co zwlekać! Linie oferujące najwyższe kabiny, które kiedykolwiek udało mi się wyszukać online lub potwierdzić telefonicznie:

  • Lufthansa
  • Swiss
  • Air China
  • ANA
  • Singapore Airlines (dostępność znacznie zmalała)

Obowiązujące stawki – pierwsza klasa za mile

  • Bilet trzy regiony – 155 000 mil / 310 000 mil
  • Bilet dookoła świata – 500 000 mil

oraz standardowe dwa regiony – np. Europa-USA – za 91 000 mil / 182 000 mil lub USA-Japonia – 111 000 mil / 222 000 mil

Więcej informacji dostępne tutaj.

ANA – loty z USA do Japonii

ANA posiada dobrą klasę pierwszą i jest spora dostępność na trasie USA-Japonia. Koszt takiego biletu to 111 000 mil w jedną stronę. Dostępne między innymi:

  • New York City (JFK) – Tokyo-Haneda (HND) lub Tokyo-Narita (NRT)
  • Los Angeles (LAX) – Tokyo-Haneda (HND) lub Tokyo-Narita (NRT)
  • San Francisco (SFO) – Tokyo-Haneda (HND) lub Tokyo-Narita (NRT)
  • Chicago (ORD) – Tokyo-Haneda (HND) lub Tokyo-Narita (NRT)
  • Washington, D.C. (IAD) – Tokyo-Narita (NRT)
  • Houston (IAH) – Tokyo-Narita (NRT)
IAH-NRT liniami ANA

Można wykorzystać dodatkowe segmenty w niższych klasach (zazwyczaj ekonomicznej) np.:

  • SFO-(Y)-IAH-(F)-NRT-(Y)-OKA
  • SFO-(Y)-IAH-(F)-NRT-(C)-HKG

Dopłaty do biletu również nie są wysokie (~300-400zł) i najlepiej rozpoczynać podróż z USA.

Liczyć na błąd w systemie… Singapore Airlines

Z zasady Singapore Airlines nie udostępnia pierwszej klasy w swoich Airbus 380. Jednak ostatnio udało mi się zauważyć dostępność na dwóch trasach:

  • PEK-SIN/SIN-PEK
  • SIN-AKL/AKL-SIN
PEK-SIN liniami Singapore Airlines

Był to ewidentnie błąd systemu. Możliwość sprawdzenia pierwszej klasy na 6h locie i to za jedyne 65 000 mil i dopłatach 50zł w jedną stronę było prawdziwym “dealem”. Jednak zbyt długo planowałem…

Bilet trzy regiony jeden z efektywniejszych

Jeżeli mamy odpowiednią ilość mil i chcemy je wykorzystać na pierwszą klasę to warto rozpatrzyć bilet trzy regiony. Pozwala on na cztery segmenty, więc można złożyć ciekawe routingi oraz wymaga mniejszej ilości mil. Przykładowe trasy:

  • GRU-FRA-HND liniami Lufthansa. Długa przesiadka we Frankfurcie pozwoli na spędzenie miło czasu w salonikach klasy pierwszej! Podróż rozpoczynająca się w Brazyli wymusza na niemieckiem przewożniku niskie dopłaty rzędu 250zł! Dodatkowy segment może być wykorzystany jako dolot w Ameryce Południowej (maksymalnie w biznes klasie) lub w regionie Japonii – np. Chin, Tajwanu czy Korei. Jeżeli odwrócimy podróż dopłaty rosną o 1000zł co przy kabinie F może nie przeszkadza, ale po co przepłacać? 🙂 Do tego nie będzie czasu na saloniki biznesowe 😉
Pierwsza klasa za mile - trasa GRU-FRA-HND
GRU-FRA-HND liniami Lufthansa
HND-FRA-GRU liniami Lufthansa
  • USA-Europa-Japonia. Czemu nie połączyć ANA z Lufthansa? Jak najbardziej możliwe. Np. ORD-FRA-HND.
Pierwsza klasa za mile - ORD-FRA-HND liniami Lufthansa oraz ANA
ORD-FRA-HND liniami Lufthansa oraz ANA
  • Hongkong-Europa-Ameryka Południowa. Czemu nie połączyć Lufthansa z Swiss? Podobno szwajcarski przewoźnik oferuje interesującą kabinę i serwis. Np. trasa HKG-ZRH-FRA-GRU. Jednakże miejsca za mile są dostępne tylko dla posiadaczy statusu Senator oraz HON i ich rezerwacja możliwa telefonicznie. Dodatkowo bilet złożony w oparciu tylko o członków Miles&More pozwala zaoszczędzić na podróży dla drugiej osoby 50% stawki milowej przy wykorzystaniu Companion Award (SEN oraz HON):
Companion Award dla biletów w klasie pierwszej

Trasa dookoła świata jako pojedyńcze, oddzielne bilety w pierwszej klasie

Nie jest opłacalnym skorzystanie z opcji biletu za mile za 500 000 w F. Jak widać coraz mniej linii lotniczych oferuje miejsca w tej kabinie, więc efektywniej jest budować podróż RTW w oparciu o bilety trzy regiony oraz oddzielne doloty w klasie biznes. Pozwoli to zaoszczędzić mile.

Trzeba uważać na Lufthansa

Nie dość, że pierwsza klasa wymaga sporej liczby mil, to dodatkowo np. dopłaty rzędu 3tyś zł w jedną stronę (ponad 6tyś zł w obie) to dobry żart ze strony Lufthansa.

Podsumowanie

Powyższe zrzuty są przykładowymi routingami dostępnymi bezpośrednio w wyszukiwarce Miles&More. Wiele innych przykładów trzeba szukać ręcznie, segment po segmencie, a następnie zadzwonić na infolinię. Stawki milowe są znane, liczba segmentów możliwa w danym typie biletu również. Konsultanci potwierdzą dostępność (może się różnić), przeliczą dopłaty i wystawią bilet.

Previous Article Milford Sound – malownicza zatoka w Nowej Zelandii
Next Article Statusowy podróżnik – zmiany w Miles and More od 2021

Podobne posty

  • Statusowy podróżnik – zmiany w Miles and More od 2021

    2019-11-17
  • Statusowy podróżnik – efektywne wykorzystanie mil w Miles & More

    2019-08-03
  • Statusowy podróżnik – wartość korzyści Senator w Miles & More

    2019-08-01
  • Statusowy podróżnik – FTL w Miles & More czy warto?

    2019-07-31
  • Statusowy podróżnik – Senator w Miles & More czy warto?

    2019-07-28

Leave a Reply

Anuluj pisanie odpowiedzi

Ostatnie wpisy

  • Podróżnicze podsumowanie 2019
  • Statusowy podróżnik – zmiany w Miles and More od 2021
  • Statusowy podróżnik – pierwsza klasa za mile Miles&More?
  • Milford Sound – malownicza zatoka w Nowej Zelandii
  • Pobyt na Mykonos w październiku

Najnowsze komentarze

  1. Mariusz - Nowa Zelandia 2017 – Plan Wyjazdu
  2. janusz - Nowa Zelandia 2017 – Plan Wyjazdu
  3. Aga - Podróżnicze podsumowanie 2019
  4. Mariusz - Statusowy podróżnik – zmiany w Miles and More od 2021
  5. Kwiek - Statusowy podróżnik – zmiany w Miles and More od 2021
© Copyright 2018-2019 - No Matter The Distance