facebook rss

Podróże poza dojo

Home  >  Poradnik  >  Statusowy podróżnik – efektywne wykorzystanie mil w Miles & More
Poradnik

Statusowy podróżnik – efektywne wykorzystanie mil w Miles & More

Dojoman Posted on2019-08-03 Miles&More 6 komentarzy 2638 Views

Efektywne wykorzystanie mil można podzielić na dwie kategorie:

  • wysokość dopłat do nagrody
  • ilość mil z którymi należy się pożegnać

Lufthansa lubi “zdzierać” z dodatkowych opłat, które należy uiścić podczas rezerwacji biletu nagrody za mile. Na poniższym zrzucie przykład – połączenie Warszawa – Sydney z przesiadką w Niemczech oraz Singapurze. Różnica między nimi jest taka, że trasa Niemcy-Singapur realizowana jest przez Lufthansę lub Singapore Airlines. Mniej istotna w tym przypadku jest różnica lotnisk – Frankfurt vs Monachium. Jak zwrócicie uwagę, różnica w dopłatach wynosi ponad 600zł! Za co? Wylot jak i przylot do Sydney jest dokładnie o tej samej godzinie… Nie wiem, być może Lufthansa leci specjalnym torem powietrznym 😉 lub korzysta z napędu antygrawitacyjnego i w praktyce lot trwa dużo krócej, a reszta to iluzja? 😉

600zł różnicy za praktycznie takie same bilety – formalnie Singapore Airlines jest wyżej w rankingach niż Lufthansa w jakości serwisu klasy biznes

Sposoby na dobre wykorzystanie mil

W celu efektywnego wykorzystywania mil w Miles&More należy kierować się kilkoma podstawowymi nawykami 😉

Grupa Lufthansa

  • Z zasady unikamy biletów nagród grupy Lufthansa, czyli niemieckiej przedstawicielki, Austrian, Swiss. Dopłaty do nagród są, lekko mówiąc przesadzone.
I to nie są najwyższe dopłaty…zdarzają się ponad 3000zł w jedną stronę w klasie pierwszej!
  • Bilety na linie z grupy Lufthansy rezerwujemy z wylotami spoza EU. Najlepiej z Brazylii lub Hongkongu gdzie prawnie linie lotnicze nie mogą zbytnio szaleć z dopłatami…
Lufthansa – na pewno smutna z tak niskich opłat 😉
Efektywne wykorzystanie mil - z Brazylii
TAP Portugal i przyjemne dopłaty – Rio do Warszawy przez Lizbonę
Efektywne wykorzystanie mil - loty z Hongkongu
Lufthansa – wylot z Hongkongu

LOT i SAS – jedne z najbardziej efektywnych

  • Korzystamy z usług LOT — nasz przewoźnik racjonalnie pobiera dodatki do biletów nagród i jest to jeden z efektywniejszych sposobów na wykorzystanie mil.
LOT – bezpośrednie połączenie Warszawa-Los Angeles, stawka milowa identyczna jak w przypadku Nowego Jorku
Efektywne wykorzystanie mil - loty LOT-em
LOT – bezpośrednie połączenie Warszawa-Tokio Narita
  • Korzystamy z usług SAS — mają niskie dopłaty do nagród (przebijają ww. LOT), choć ciężko znaleźć dostępność w klasie innej niż ekonomiczna.
Efektywne wykorzystanie mil - loty SAS-em
SAS – Warszawa-Tokio Narita z przesiadką w Kopenhadze, niższe dopłaty niż w LOT

Inne linie lotnicze do efektywnego wykorzystania mil Miles & More

  • Loty do/z Singapuru liniami Singapore Airlines. Zazwyczaj są niskie dopłaty i warto się nimi “przelecieć” 🙂
Singapore Airlines – dopłaty na lotach międzynarodowych potrafią być bardzo niskie. Do tego standard niezły
  • Loty krajowe w USA – dopłata jest stała i wynosi 5.60$ per segment.
Loty krajowe w USA to dobry wydatek, zwłaszcza pomiędzy wybrzeżem zachodnim a wschodnim!
  • Podróże liniami Avianca, ANA oraz Asiana.
  • Loty Air New Zealand — zazwyczaj ciężko znaleźć coś lepszego niż klasa ekonomiczna, ale nadal warto. Zwłaszcza że NZ lata na różnego rodzaju wysepki gdzie bilety w klasie ekonomiczne są kosztowne. Loty krajowe nie mają dopłat!
  • Loty krajowe w Japonii — są lepsze programy do wykorzystania na przeloty w obrębie Kraju Kwitnącej Wiśni, jednakże nadal może być opłacalnym wykorzystać mile ze względu na wysokie ceny lotów pomiędzy japońskimi miastami — dopłaty rzędu max. ~20zł per segment!
Efektywne wykorzystanie mil - loty krajowe po Japonii
ANA – bardzo dobra dostępność zazwyczaj i niskie ceny 😉 Przykładowa trasa Tokio-Okinawa
  • Rezerwujemy klasę pierwszą, jeżeli nas stać (mile). Nawet w przypadku grupy Lufthansy dopłaty nie są takie straszne przy samej wartości kabiny, którą będziemy mogli polecieć! Niestety coraz mniej linii lotniczych posiada klasę pierwszą lub udostępnia ją za mile w Miles&More (np. Singapore Airlines pozwala rezerwować tylko członkom swojego programu lojalnościowego a Swiss tylko statusowym pasażerom przynajmniej Senator).
  • Jeżeli nie planujemy wykorzystać przerw w podróży (ang. stopover, możliwych przy biletach w obie strony) to zazwyczaj rezerwacja podróży jako dwa bilety w jedną stronę każdy jest tańsze zarówno pod względem mil, jak i dopłat.

Uwaga: powyższe zrzuty zostały wykonane kiedy 1$ wynosił 3.87zł. Ropa jest rozliczana w dolarach (przynajmniej na razie) to i dopłaty do biletów również 😉

Efektywne wykorzystanie mil to również promocje linii lotniczych

Dodatkowo są “promocje” na bilety-nagrody i są to całkiem niezłe sposoby na efektywniejsze wykorzystanie uciułanych mil:

  • Najmilsze poniedziałki w wydaniu LOT’u – np. Warszawa-Tokio w obie strony za 35 000 mil zamiast 80 000 w klasie ekonomicznej.
  • Przeceny grupy Lufthansy gdzie np. za klasę biznes do USA zamiast 112 000 mil płacimy 55 000mil. Nadal dopłaty będą większe niż w LOT-cie, ale niższa stawka oraz klasa rekompensować powinny “kaca”.

Dodatkowe stopovery oraz przesiadki

Warto pamiętać o możliwych transferach i stopoverach w biletach w obie strony pomiędzy dwoma regionami. Np. bilet LOT-em z Warszawy do Tokio Narity standardowo kosztuje 80 000 mil w klasie ekonomicznej. Rezerwując takie bezpośrednie połączenie, odwiedzimy tylko Japonię. Możemy jednak rozbudować takie połączenie o dodatkowe przystanki, nie zmieniając przy tym wysokości wymaganych mil, jedynie ulegną zmianie dopłaty (w zależności od linii lotniczych, które zaangażujemy). Zatem przykładowo:

WAW-NRT-WAW możemy zamienić na WAW-ICN (stop)-NRT (tutaj cel naszej wyprawy) – PEK (stop) -WAW

Powyższa trasa pozwala na:

  • dłuższe zwiedzanie Korei Południowej (lądowanie w Seulu) na dłużej niż 24h (np. tydzień)
  • dłuższe odwiedziny Tokio (cel naszej wyprawy, np. miesiąc)
  • wizytę w Chinach (lądowanie w Pekinie) na dłużej niż 24h (np. 72h aby nie musieć wyrabiać kosztownej wizy)

To nie wszystko – nadal możemy rozbudować naszą podróż o dwie przesiadki (po jednej w każdą stronę, ale nie dłuższe niż 24h każda). Przykładowo nasza trasa może wyglądać:

WAW-ICN-TPE-NRT NRT-HKG-PEK-WAW

Powyższa trasa pozwala dodatkowo na:

  • krótsze odwiedziny Tajwanu (Tajpej)
  • krótsze odwiedziny Hongkongu

Dokładnie na tej zasadzie zbudowałem podróż do dalekiej Azji tutaj. Jest to efektywne wykorzystanie mil na bilet, który za $ może być mało opłacalny..

Korzyści statusu Senator

W przypadku posiadania statusu Senator w Miles&More warto rozważyć moim zdaniem wykorzystanie 50% zniżki stawki milowej dla osoby towarzyszącej podczas budowania podróży dookoła świata. Zniżka ta jest dostępna tylko dla linii zrzeszonych w Miles&More. Mi chodzi po głowie pierwsza klasa (lub biznes) z/do Hongkongu do/z Brazylii przez Frankfurt/Monachium lub Zurych (bilet tzw. 3 regiony). Zamiast 2 x 155 000 mil, należy uiścić “tylko” 155 000 + 77 500. W pakiecie dwa długie loty w pierwszej klasie np. na pokładzie Lufthansa oraz Swiss. W tym możliwość spędzenia miło czasu w salonikach pierwszej klasy we Frankfurcie/Monachium lub Zurychu 😉 No i tak jak wspomniałem – Senator może zarezerwować pierwszą klasę w Swiss – czy warto, zdania są podzielone…

W biznes klasie również można wytrzymać taką podróż 😉 – koszt 97 000 + 48 500.

Efektywne wykorzystanie mil - bilet 3 regiony na trasie Brazylia-Hongkong
Sporo godzin w powietrzu, sporo kilometrów – z Hongkongu do Brazyli

Należy pamiętać, iż wszystkie mniej “standardowe” bilety nie są możliwe do rezerwacji poprzez stronę Miles&More. Należy dzwonić na infolinię i to najlepiej niemiecką lub amerykańską. Niestety polska infolinia nie zawsze jest w stanie pomóc (np. brak widoczności konkretnego połączenia pomimo występowania na stronie Miles&More).

Podsumowanie

Nie ulega wątpliwości, że przeloty w klasach premium (od biznes po pierwszą) to jeden z najefektywniejszych sposobów na odchudzenie konta milowego. Lufthansa również to zauważyła i ostatnio zdewaluowała kolejny raz wartość mil — podniosła “ceny” na bilety-nagrody właśnie dla tych klas. Wcześniej podniosła opłaty do klas premium. Kiedyś nawet dla wylotów w Europie, dopłaty wynosiły podobnie do klasy ekonomicznej. Dzisiaj znacznie odbiegają.

Mimo wszystko na szczęście nadal jest kilka sposobów na efektywne wykorzystanie mil. Dodatkowo warto pamiętać, że mile (przynajmniej na razie) pozwalają zarezerwować bilet w ostatniej chwili lub w jedną stronę (np. nagła potrzeba) za taką samą stawkę milową, co w przypadku biletów za $ może być i jest zazwyczaj bardzo kosztowne.

Previous Article Wizyta w Seulu
Next Article Wyspy Goto – Fukue

Podobne posty

  • Statusowy podróżnik – zmiany w Miles and More od 2021

    2019-11-17
  • Statusowy podróżnik – pierwsza klasa za mile Miles&More?

    2019-11-03
  • Statusowy podróżnik – wartość korzyści Senator w Miles & More

    2019-08-01
  • Statusowy podróżnik – FTL w Miles & More czy warto?

    2019-07-31
  • Statusowy podróżnik – Senator w Miles & More czy warto?

    2019-07-28

6 komentarzy

  1. Piotrek S. Reply
    2019-08-03 at 10:12

    Świetny post! Dopłata do klasy ekonomicznej 1000 zł nie jest chyba dużo?

    • Mariusz Reply
      2019-08-03 at 10:19

      To zależy dla kogo 🙂 ale z punktu widzenia wartości takiego przelotu – średnio opłacalne lekko rzecz ujmując. Bilety np. do Japonii w okolicach 2000zł nie są rzadkością. Rezerwując bilet nagrodę z dopłatami grubo ponad 1000zł nie wykorzystujemy wartości przeznaczonych mil. Osobiście wyceniam jedną mile na 2 grosze czyli standardowy bilet w klasie ekonomicznej (80 000 mil) to 1600zł. Im mniejsze dopłaty tym wartość mil wykorzystanych jest większa. No chyba, że wkrótce mają wygasnąć mile, to wtedy każda oszczędność jest efektywna 🙂

  2. Piotrek S. Reply
    2019-08-03 at 10:27

    A są jakieś sposoby na dozbieranie kilku brakujących mil lub dopłaty?

    • Mariusz Reply
      2019-08-03 at 10:47

      Zbieranie mil “pozalotniczo” (ich sprzedaż przez linie lotnicze różnym partnerom) jest bardzo popularna. Rezerwacje hoteli, wynajem aut lub różnego rodzaju promocje pozwalają podróżować samolotem za mile nawet wcześniej nim nie latając za $ 😉
      Do biletu-nagrody nie można “dopłacić”. Istnieje za to możliwość wykorzystania częściowego mil podczas płatności za zwykły bilet, ale jest to najgorsza z możliwych opcji.

  3. Kris Reply
    2019-08-31 at 06:44

    Czy bilet nagrody można anulować/zmienić?

    • Mariusz Reply
      2019-08-31 at 18:21

      Tak. Mile są zwracane jednak jest opłata za zmianę/anulowanie biletu. 50 Euro lub 200zł w zależności od infolinii, z której skorzystamy.

Leave a Reply

Anuluj pisanie odpowiedzi

Ostatnie wpisy

  • Podróżnicze podsumowanie 2019
  • Statusowy podróżnik – zmiany w Miles and More od 2021
  • Statusowy podróżnik – pierwsza klasa za mile Miles&More?
  • Milford Sound – malownicza zatoka w Nowej Zelandii
  • Pobyt na Mykonos w październiku

Najnowsze komentarze

  1. Mariusz - Nowa Zelandia 2017 – Plan Wyjazdu
  2. janusz - Nowa Zelandia 2017 – Plan Wyjazdu
  3. Aga - Podróżnicze podsumowanie 2019
  4. Mariusz - Statusowy podróżnik – zmiany w Miles and More od 2021
  5. Kwiek - Statusowy podróżnik – zmiany w Miles and More od 2021
© Copyright 2018-2019 - No Matter The Distance