facebook rss

Podróże poza dojo

Home  >  Azja • Japonia • Kiusiu • Plany Wyjazdu  >  Japonia 2018 – plan wyjazdu na Kiusiu
AzjaJaponiaKiusiuPlany Wyjazdu

Japonia 2018 – plan wyjazdu na Kiusiu

Dojoman Posted on2018-04-20 2 komentarze 1183 Views

Właśnie wróciłem z wyjazdu wiosennego do Japonii, który rozpoczął się jeszcze podczas Świąt Wielkanocnej. Głównym celem były sprawy służbowe, ale oczywiście wyjazd został rozszerzony o urlop. W związku, iż to był mój piąty wyjazd do Japonii, postanowiłem zawitać na kolejną wyspę, na której nie byłem. Ten krotki post przedstawi Kiusiu plan wyjazdu

Termin na wyjazd przypadł na wiosnę, więc udało się ponownie zobaczyć kwitnące wiśnie. W marcu i kwietniu jednak pogoda jest o tyle komfortowa, że jeszcze nie ma taki upałów i ewentualnej pory deszczowej jak w późniejszym okresie. Noce jednak potrafią być chłodne, więc spanie w tradycyjnym japońskim domu może skończyć się katarem 😉

„Tryb zwiedzania” miałem włączony podczas weekendu w Kioto (mój trzeci wyjazd tego miejsca a mimo to dopiero tym razem domknąłem listę atrakcji, która warto odwiedzić przynajmniej raz. Dodatkowo zobaczyłem Kioto na wiosnę, a to zdecydowanie inny widok niż jesienią) oraz na wyspie Kiusiu. Tokio nie zwiedzałem (czas na spotkania ze znajomymi itp.), bo spędziłem w nim wiele czasu kiedyś i nie było niczego, gdzie chciałbym się udać (oprócz Akihabary, aby zobaczyć co nowego „piszczy” w elektronice oraz Ginzy, czyli dzielnicy biznesowej, bo tam można spotkać piękności tego kraju).

Transport

Tym razem, aby przetestować dwa kolejne typy samolotów oraz japońską linię lotniczą, którą jeszcze nie miałem okazji lecieć, nabyłem następujące loty:

Kiusiu plan wyjazdu
  • WAW –> FRA – LH1349 (2018.04.02)
  • FRA –> HND – LH716 (2018.04.02) – Boeing 747-8i
  • HND –> FUK – NH241 (2018.04.10) – Boeing 777-200
  • KOJ –> HND – JL646 (2018.04.16) – Boeing 767-300
  • HND –> CDG – NH215 (2018.04.19) – Boeing 787-9 Dreamliner
  • CDG –> WAW – LO336 (2018.04.19)

Gdzie pogrubienie to model samolotu, którym leciałem pierwszy raz. Dodam, że loty krajowe w Japonii bardzo często realizowane są przez samolot szerokokadłubowy (pochylona kursywa), czyli tego samego typu co dla lotów międzykontynentalnych.

Czyli jak widać powyżej podróż w większości oparta o linie Lufthansa (LH), All Nippon Airlines (ANA). Dodatkowo jeden przelot krajowy liniami japońskimi JAL (JL). Dodam, że lot do Fukuoki (FUK) i z Kagoshimy (KOJ) został zrealizowany na podstawie zebranych mil, gdyż w Japonii loty krajowe potrafią być bardzo drogie (mowa o tradycyjnych przewoźnikach). Był to najlepszy czas na wykorzystanie kilku mil, które zostały na koncie programu British Airways. O wykorzystywaniu mil napiszę kiedyś oddzielny post zapewne.

Dodatkowo zakupiłem przejazdy pociągami Shinkansen pomiędzy następującymi miastami:

  • Tokio <–> Kioto – weekendowy wyjazd do tego klimatycznego miejsca. Bilet w “Green Car” (czyli pierwsza klasa) udało się kupić taniej niż dla drugiej klasy. Dzięki temu miałem okazję przetestować inną kabinę w shinkansenach.
  • Fukuoka –> Kumamoto
  • Kumamoto –> Kagoshima

Tym razem nie kupowałem JR Pass, gdyż nie wnosiła żadnych korzyści finansowych. Nie pozwoliłaby mi również jechać najszybszymi pociągami, czyli Nozomi oraz Mizuho.

Nocleg

Z hotelów korzystałem w Tokio podczas wykonywania zadań służbowych oraz podczas urlopu na Kiusiu – Hilton Fukuoka. W innych dniach korzystałem z uroków możliwości zatrzymania się u znajomych Japończyków.

Kiusiu plan wyjazdu

TerminLokalizacjaNoclegNotatka
2018-04-02WarszawaSamolotWylot z WAW
2018-04-03TokioTokioPrzylot do Tokio
2018-04-04TokioTokio
2018-04-05TokioTokio
2018-04-06TokioTokio
2018-04-07KiotoKiotoWyjazd na weekend do Kioto.
2018-04-08KiotoTokioPowrót do Tokio.
2018-04-09TokioTokio
2018-04-10FukuokaFukuokaWylot do FUK rano.
2018-04-11FukuokaFukuoka
2018-04-12KumamotoKumamoto
2018-04-13TakacichoTakacicho
2018-04-14KagoshimaKagoshima
2018-04-15KagoshimaKagoshima
2018-04-16TokioTokioPowrót do Tokio.
2018-04-17TokioTokio
2018-04-18TokioTokio
2018-04-19TokioWarszawaPowrót do Polski.

Relacja wyjazdu do Japonii została podzielona na następujące posty:

  • Japonia 2018 – plan wyjazdu
  • Weekend w Kioto
  • Fukuoka
  • Japonia 2018 Kiusiu – Kumamoto
  • Urocze Takacicho
  • Japonia 2018 Kiusiu – Kagoshima
Previous Article Nowa Zelandia 2017 – Klimatyczne Taupo Napier
Next Article Japonia 2018 – weekend w Kioto

Podobne posty

  • Tydzień w ZEA – Dubaj oraz Abu Zabi

    2019-11-02
  • Zwiedzanie Nagasaki – Kiusiu

    2019-08-07
  • Wyspy Goto – Fukue

    2019-08-03
  • Wizyta w Seulu

    2019-08-02
  • Przesiadka w Szanghaju

    2019-07-29
  • Ponowne krótkie odwiedziny Tajpej

    2019-07-28

2 komentarze

  1. Ania Reply
    2018-06-08 at 21:53

    Pewnie głupie pytanie ale czy kiedykolwiek korzystałeś z JR Pass?

    • Mariusz Reply
      2018-06-10 at 08:17

      Pewnie, ale tylko podczas moich dwóch pierwszy wyjazdów. JR Pass jest niezbędna podczas zwiedzanie głównych “filarów” takich jak Tokio, Kioto, Osaka, Nara, Hiroszima czy Himeji. Shinkansen jest niezbędny jeżeli podróż ma być szybka pomiędzy głównymi miastami. Transport jest moim zdaniem najdroższym wyzwaniem w Japonii. Bez JR Pass byłoby ciekawie…

Leave a Reply

Anuluj pisanie odpowiedzi

Ostatnie wpisy

  • Podróżnicze podsumowanie 2019
  • Statusowy podróżnik – zmiany w Miles and More od 2021
  • Statusowy podróżnik – pierwsza klasa za mile Miles&More?
  • Milford Sound – malownicza zatoka w Nowej Zelandii
  • Pobyt na Mykonos w październiku

Najnowsze komentarze

  1. Mariusz - Nowa Zelandia 2017 – Plan Wyjazdu
  2. janusz - Nowa Zelandia 2017 – Plan Wyjazdu
  3. Aga - Podróżnicze podsumowanie 2019
  4. Mariusz - Statusowy podróżnik – zmiany w Miles and More od 2021
  5. Kwiek - Statusowy podróżnik – zmiany w Miles and More od 2021
© Copyright 2018-2019 - No Matter The Distance